Kodintekniikan kokonaismyynti kasvoi Suomessa vuonna 2005 edelliseen vuoteen verrattuna 18 prosenttia.
Kodintekniikkahankinnoissa näkyy kaksi päätrendiä: halu helpottaa kotitöitä ja viihde-elektroniikan entistä monipuolisempi käyttö. Markkinoille tuli vuonna 2005 paljon aikaisempaa monipuolisemmilla ominaisuuksilla varustettuja uutuustuotteita. Niiden ansiosta keskihinnat kääntyivät kahden prosentin nousuun, mikä osaltaan vaikutti alan kokonaismyyntiin. Keskihintojen noustessa laskivat keskeisten uutuustuotteiden hinnat tasolle, jolla ne ovat yhä useampien saatavilla. Vuosi huipentui erittäin vilkkaaseen joulukauppaan.
Myynnin arvolla mitattuna suurin tuotelinja olivat isot kodinkoneet, joiden myynti kasvoi 16 prosenttia. Suosituimpia kodinhankintoja olivat kuivausrummut, erillisuunit ja kalusteisiin sijoitettavat keittotasot. Kodin tietotekniikan myynti kasvoi 41 prosenttia. Eniten kasvuun vaikuttivat kannettavat tietokoneet ja valokuvatulostimet.
Viihde-elektroniikassa taulutelevisioiden myynti kasvoi vahvasti koko vuoden ja ohitti perinteisten kuvaputkitelevisioiden myynnin. Myös MP3-soittimien myynti kasvoi räjähdysmäisesti. Tuoreimmat tilastot ja ajankohtaiset aiheet löytyvät Kotekin kotisivuilta osoitteesta kotek.fi.