Vanha huopakatto ja sen alla oleva tervapaperi piti purkaa ensin pois.


Ruodelaudat olivat osittain lahonneita, joten huonokuntoiset oli uusittava. Timo Pyörre ja Tapio Salovaara tarkastavat ruodelautojen kuntoa.


Tasainen alusta uudelle katteelle saatiin, kun Tapio Salovaara naulasi ruodelautojen päälle havuvanerilevyt uusien otsalautojen kiinnityksen jälkeen.


60 sentin levyiset kattohuoparullat levitettiin harjalta alas vierekkäin ja kiinnitettiin samansuuntaisiin kolmiorimoihin kuumasinkityillä huopanauloilla.


Pikipoikaa tarvittiin katon alareunassa tiivistämään huopien saumat ja taitekohdat ennen kattohuovan naulaamista lapelaudan kanttiin kiinni. Katon harja viimeisteltiin harjakaistaleella.


Kolmiorimat viistettiin parinkymmenen sentin päässä räystäästä ennen kattohuovan päiden kiinnittämistä lapelaudan etukanttiin.