Remonttihuijari joutuu nyt entistä tiukemmalle!

Talo

Ilmainen Zeckit-palvelu paljastaa totuuden yrityksen tilasta.

Keväällä 2016 tehdyn Pientalotutkimuksen mukaan lähes 90 % suomalaisista pientaloasujista on teettänyt ammattilaisella rakennus-, piha- tai puutarhatöitä. Valtaosa ammattilaisista löytyy ystävien ja tuttavien kautta kyselemällä (70,9 %). Joka neljäs kyselyyn vastanneista (24,9 %) käyttää internetin hakupalveluja ammattilaisen etsimiseen.

Valtaosa remonttikokemuksista on hyviä, mutta poikkeuksiakin löytyy. Yli 6 % sanoo olevansa poikkeuksetta pettyneitä saamaansa palveluun ja tulleensa huijatuksi. Nyt tämä ”remonttihuijari” joutuu entistä tiukemmalle, kun jokaisen alan yrityksen voi läpivalaista uudella Zeckit-palvelulla. Palvelu toimii jo Suomela.fi-sivulla.

Suomela.fi-sivustolla toimiva Tekijät-palvelu on ensimmäisenä alan hakupalveluna ottanut käyttöön Suomen Tilaajavastuu Oy:n kehittämän ilmaisen Zeckit-palvelun, jonka avulla jokaisen Suomessa rekisteröityneen Y-tunnuksellisen yrityksen tiedot läpivalaistaan.

Palvelun yrityskorteissa Zeckit-kuvaketta painamalla saat muutamassa sekunnissa raportin, joka paljastaa yrityksen iän, työntekijöiden määrän ja taloudellisen tilanteen lisäksi sen, saatko teettämästäsi työstä kotitalousvähennyksen. Pahimmillaan voit menettää yli 4 000 euron verovähennyksen, jos käyttämäsi yritys ei kuulu ennakkoperintärekisteriin! Koska Pientalotutkimuksen mukaan lähes jokainen teettää työt laskulla (74,6 % aina ja 21,6 % lähes aina) luulisi tämän tiedon olevan erityisen tärkeä.

Tarkemmat ohjeet Zeckit-raportin eri osioiden tulkitsemiseen löydät täältä >

luotkump_nega_CMYK_v1

Luotettava kumppani on luottamuksen leima

Osalla Tekijät-palvelun yrityksistä on Luotettava kumppani -merkki. Tämä erityisesti yritysten välisessä alihankinnassa arvostettu ja tänä päivänä jopa edellytetty merkki kertoo siitä, että yritys on hyvässä kunnossa. Luotettava kumppani on erityinen luottamuksen leima.

Ei takuuta työn laadusta, mutta kuluttajien arviointi paljastaa

Vaikka yrityksen työn laatu ei paljastu suoraan Zeckit-raportissa, voi palvelun kautta antaa käyttämälleen yritykselle arvion, yhden kullekin. Arvion voi myös käydä jälkikäteen muuttamassa, jos yritys on korjannut kunniakkaasti virheensä. Suomen Tilaajapalvelu Oy antaakin kolme vinkkiä arviontiin:

  1. Anna arvioita myös onnistuneesta palvelusta ja jaa näin ilosanoma muiden tietoisuuteen.
  2. Jos yritys haluaa hyvittää huonon palvelun ja onnistuu siinä, muista arvioida yritys uudelleen.
  3. Älä anna hetkellisen tunnemyrskyn vaikuttaa arvioosi.

Arvosteluasteikko on 1–5 ja koostuu seuraavista osioista: Yleisarvosana, Vastine rahalle, Laatuarvosana ja Palvelun sujuvuus.

Yleisarvosanaa antaessa mieti koko prosessia alusta loppuun ja näkemystäsi odotuksien toteutumisesta. Yleisarvosana on tärkein osa koko arviossa, se kertoo mielipiteesi kokonaisuudesta.

Vastine rahalle -osio kertoo kokemastasi hyödystä hintaan nähden. Laatuarvosana koskee palvelun laatua, ei tuotteiden. Palvelun sujuvuus tarkoittaa esimerkiksi yhteydenpidon, aikataulujen ja budjetin onnistumista.

Sydännappi: Arvostelun lisäksi asiakas voi tykätä yrityksestä. Tämä ei vaadi sisäänkirjautumista. Muistathan tykätä yrityksistä, jotka ovat mielestäsi olleet hyviä ja ansaitsevat kiitosta!

Lisätietoja Zeckit-palvelusta ja Luotettava kumppani- ohjelmasta löydät osoitteesta www.tilaajavastuu.fi


Julkaisuun liitetyt avainsanat:

luotettava kumppani putkimies remontoida remontti remonttimies sähkömies tilaajavastuu Zeckit

Ei liitettyjä avainsanoja.