Älä anna kinosten yllättää – Uusi tuplaluja Masi Nova Max -lumikola ehkäisee hankiraivoa

Piha

Lumella on taipumus yllättää paitsi autoilijat, myös lumitöihin varautumattomat asukkaat. Kun lunta pyryttää yön aikana ja pihasta pitää päästä vauhdilla liikkeelle, lumitöiden tulisi sujua vaivattomasti. Uusi Masi Nova Max -lumikola on tehty kestämään kovaa käsittelyä ja pakkasta. Kolan muovisen kuupan takalaidassa on vahva kennorakenne ja ainutlaatuinen lisävahvike, joka kestää potkuja ja vääntöä. Tilava ja hyvin liukuva kuuppa, teräksinen kärkivahvike ja ergonominen aisa helpottavat kolaamista.

Masi-lumikolissa tiivistyy yli 30 vuoden kokemus lumityövälineiden muotoilusta ja valmistamisesta: alkuvuosien Masi-lumikolat olivat ensimmäisiä lumikolia Suomessa, joiden kuupat tehtiin muovista. Raumalla valmistetuilla tuotteilla on Avainlippu-merkki.

– Kehitimme vuonna 1982 Suomen ensimmäisen muovista valmistetun lumikolan, josta on nykyään tullut standardi monille valmistajille. Aiemmin lumikolien kuupat valmistettiin lasikuidusta, vanerista tai galvanoidusta pellistä, eli raskaista ja huonosti luistavista materiaaleista, kertoo Masi-lumityövälineitä valmistavan Motoseal Componentsin toimitusjohtaja Kari Sallinen.

– Idea HD-polyeteenimuovin käyttöön lähti traktoreiden etulokasuojista, joita myös valmistamme. Muovi on ihanteellinen materiaali lumityövälineisiin, sillä se kestää kovaakin pakkasta –40 asteeseen asti. Muovinen kola on kevyempi käsitellä ja liukuu hyvin hangella, myös suojalumella. Lumen saa helposti tyhjennettyä kuupan liukkaalta pinnalta. Elinkaarensa päässä muovikuupan voi laittaa muovin kierrätykseen tai energiajätteeseen, Sallinen jatkaa.

masi_nova_max_lumikola_takalaidan_vahvike masi_nova_max_lumikola_tyontoaisa_leveampi_ote

Entistä jämäkämpi rakenne helpottaa kolaamista

Uudessa Masi Nova Max -lumikolassa kiteytyy Motosealin yli 30 vuoden kokemus lumityövälineiden valmistuksesta. Kolan rakenne on muotoiltu entistä kestävämmäksi. Muovisen kuupan takalaidassa, johon vääntö ja potkut kohdistuvat, on moninkertainen kennomainen seinämärakenne ja sininen lisävahvike. Näin kola ei väänny eikä hajoa, vaikka sitä autettaisiin jalalla esteistä eteenpäin. Lisävahvikkeen alla on kantokahvana toimiva aukko, josta kolaa on helppo kantaa. Tilava kuuppa on leveydeltään 75 senttimetriä. Sen etulaidassa on teräksinen 1,5 millimetrin kärkivahvike, joka on muotoiltu niin, että kola toimii kaikilla alustoilla.

Ergonominen taivutettu työntöaisa mahdollistaa erilaiset otteet ja otekorkeudet. Näin työasentoa voi vaihdella lumen raskauden ja maaston mukaan. Työntöaisassa käytetyn teräsputken halkaisijaa on Nova Maxissa kasvatettu 25 millimetriin. Paksumpi aisa tuntuu mukavammalta käteen ja antaa paremman taivutusvastuksen, joten aisa säilyttää muotonsa vuodesta toiseen. Masi Nova Max -lumikolat tulevat myyntiin lokakuussa 2016.

Valmistautuminen loiventaa hankiraivoa

– Turhautumisen tuomaa hankiraivoa voi ehkäistä varautumalla lumen tuloon ennalta käsin. Kunnon lumikola kannattaa hankkia ajoissa, kun kaupoissa on vielä valinnanvaraa. Hyvällä, itselle oikeankokoisella välineellä lumityöt sujuvat mukavammin. Koska lumikolat ovat sesonkituotteita, ne saattavat hetkeksi loppua kauppojen varastosta, jos lunta alkaa yllättäen pyryttää runsaasti, Sallinen muistuttaa.

masi_nova_max_lumikola_tuotekuva

Masi-lumityövälineiden valmistajalla Motoseal Components Oy:llä on ISO 9001- ja ISO 14001 -laatu- ja ympäristösertifikaatit. Raumalla valmistetuilla tuotteilla on kotimaisuudesta kertova Avainlippu-merkki.

Tuotetiedot:

Masi Nova Max -lumikola, suositushinta 59 €

Jälleenmyyjät:

Bauhaus, Carlson, Halpa-Halli, Hankkija, K-Rauta, Rautia, Stark ja muut hyvin varustetut rauta- ja nettikaupat

Lisätietoja:

Motoseal Components Oy, Masi-lumityövälineet

puh. 02 8378 7900

www.masitools.fi


Julkaisuun liitetyt avainsanat:

lumikola lumityö lumityöt lumityöväline lumityövälineet

Artikkelin aiheeseen liittyviä yrityksiä: