Uudet kylpyhuonekalusteet syksyn kuumimmassa trendivärissä

Kylpyhuone

Värit ovat nyt suurempaa huutoa kuin koskaan, mutta uuden tutkimuksen mukaan kylpyhuoneeseen valitaan silti usein valkoinen kalustus.Villeroy & Boch Gustavsberg tuo suosittuun Graphic-kalustesarjaansa vihreän täydennyksen.

– Valinnanvaraa on liian vähän, toteaa Angelica Zwahlen kylpyhuonetuotteiden valmistaja Villeroy & Boch Gustavsbergiltä. Yritys tuokin nyt markkinoille uuden, vihreän kalustesarjan.

Uusien Graphic-kalusteiden lämpimän vihreä väri tarttuu syksyn suurimpaan väritrendiin ja vastaa Villeroy & Boch Gustavsbergin asiakkaiden kysyntään.

– Kun kysyimme Pohjoismaiden suurimmilla rakennus- ja kiinteistöalan Nordbygg-messuilla kylpyhuonekalusteiden toiveväriä, vastaus oli selvä. Vastaajista 68 prosenttia* toivoi vihreää. Uskommekin, että markkina on kypsä aiempaa värikkäämmille kylpyhuoneille, toteaa PR- ja viestintäpäällikkö Angelica Zwahlen Villeroy & Boch Gustavsbergiltä.

*) Villeroy & Boch Gustavsbergin Nordbygg-messuosastolla toteutettu kysely, johon vastasi 531 messukävijää.

Vaihtoehtoja kaivataan lisää

Vaikka trendimittari näyttää värien suuntaan, tuore kylpyhuoneremonttitutkimus (1) osoittaa, että kylpyhuoneen kalustuksesta tulee usein valkoinen. Lähes 60 prosenttia vastaajista, jotka ovat remontoineet kylpyhuoneen viimeisen neljän vuoden aikana, ovat valinneet kylpyhuoneen pääväriksi valkoisen. Zwahlen arvelee syyksi sitä, että värillisten kylpyhuonekalusteiden valikoima on varsin rajallinen.

– Markkinat ovat tulvillaan valkoisia kylpyhuonekalusteita, jotka ovatkin klassinen, aina suosittu valinta. Uskomme kuitenkin, että sisustuksessa käytettäisiin enemmän värejä, jos valinnanvaraa olisi enemmän. Siksi lanseeraamme nyt vihreät kalusteet, jotka sopivat selkeään ja yksinkertaiseen pohjoismaiseen tyyliin, Zwahlen selittää.

Kylpyhuonetuotevalmistaja ennustaa, että yhä useampia alkaa kiinnostaa värien käyttö viihtyisyyden ja tilan tunnun luomisessa kylpyhuoneeseen kuten kodin muidenkin huoneiden kohdalla.

– Värit luovat leppoista tunnelmaa, ja juuri sitä kaivataankin huoneelta, jossa oleskellaan päivän alkajaisiksi ja päätteeksi. Olemme havainneet huomattavaa kehitystä kylpyhuoneen merkityksessä. Ennen sinne poikettiin pikaisesti, mutta nykyään kylpyhuoneesta on tullut paikka, jossa vietetään omaa laatuaikaa hektisen arjen keskellä, Zwahlen sanoo.

Täysin tai osittain vihreänä, syvyydeltään kapea tai syvä laatikko – valinta on sinun

– Graphic-sarjan ajatuksena on, että kalusteita voi yhdistellä omien toiveiden mukaan. Kylpyhuoneeseen halutaan ehkä vain yksi väriläiskä muuten vaaleiden värien keskelle. Jokaisella on vapaus valita, selittää Fredrik Leander, Furniture & Wellness -tuotepäällikkö Gustavsbergiltä.

Graphic-sarjan uusien tulokkaiden lisäksi Villeroy & Boch Gustavsberg tarjoaa nyt myös uusia erimuotoisia nuppeja ja vetimiä useissa väreissä ja materiaaleissa. Sisustukselle voi antaa haluamansa ilmeen valitsemalla esimerkiksi messinkiset, kromiset, mustat, marmoriset tai nahkaiset nupit tai vetimet.

Graphic-sarja on sirompi ja vie vähemmän tilaa kuin useimmat kylpyhuonekalusteet. Sen yksinkertaisen modernit ratkaisut tarjoavat mahdollisimman runsaasti säilytystilaa mahdollisimman pienessä koossa. Moduulien määrän voi valita itse. Sarjaan sisältyy niin syvyydeltään kapeita kuin syviäkin laatikoita ja kaappeja, ja lisää säilytystilaa saadaan näppärillä ratkaisuilla, kuten sisäpuolen magneettilistoilla, huomiota herättämättömillä pistorasioilla ja säilytyslokeroilla korkeiden kaappien ovissa. Kalusteisiin on saatavilla myös valkoisia ja harmaita etulevyjä, jotka voi helposti yhdistää uusiin, vihreisiin runkoihin.

Tietoa tutkimuksesta

Tiedot perustuvat tutkimusinstituutti YouGovin tutkimukseen, joka tehtiin 22.6.–24.6.2018. Tutkimus koostuu 1 014:stä CAWI-haastattelusta, joiden vastaajat olivat yli 18-vuotiaita suomalaisia.

1) Tutkimuksen suoritti YouGov Villeroy & Boch Gustavsbergin toimeksiannosta.

Lisätietoja:

Villeroy & Boch Gustavsberg AB

www.gustavsberg.com/fi

Villeroy & Boch Gustavsberg AB kuuluu Pohjoismaiden johtaviin kylpyhuonetuotteiden valmistajiin. Konsernin kaksi tuotemerkkiä Gustavsberg ja Villeroy & Boch kattavat kaikki kylpyhuonetuotteet, kuten WC-istuimet, pesualtaat, hanat, kalusteet, kylpyammeet ja Wellness-ammeet. Gustavsberg-konsernin omistaa saksalainen Villeroy & Boch AG, joka on eräs Euroopan suurimmista kylpyhuonekalusteiden valmistajista.

Lähde: Mynewsdesk


Julkaisuun liitetyt avainsanat:

gustavsberg kylpyhuone kylpyhuone kaluste kylpyhuoneen kaappi kylpyhuoneen kalusteet kylpyhuonekaluste kylpyhuonekalusteet kylpyhuonemallisto kylpyhuonetrendit Villeroy & Boch

Artikkelin aiheeseen liittyviä yrityksiä: